Dzisiaj jest: 21 Października 2019 roku    |    Imieniny: Urszuli, Celiny, Hilarego

Deklaracja dostępności

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  1. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  2. Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki wzorcowym, lub dążącym do wzorcowych, tytułom podstron, porządkującej funkcji nagłówków oraz innym udogodnieniom wprowadzonym pod kątem czytników ekranów.
  3. W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, dodatkowo wyraźniejszy w wersji dla osób słabiej widzących*.
  4. Zadbaliśmy o odpowiedni kontrast tekstu do tła zarówno w wersji standardowej, jak i powiększony w wersji dla osób słabiej widzących.
  5. Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  6. Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych*.
  7. Stale dążymy do tego, by serwis goleniow.pl spełniał wymagania zawarte w Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r.

Aspekty dostępności serwisu

  • Serwis w dużym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością zgodnie z poniższą list:
    1. Podręcznik Dobrych Praktyk – WCAG 2.0 Fundacji Widzialni,
    2. podręcznik na temat dostępności serwisów internetowych, przygotowany przez Fundację Integracja.

Szczegółowe informacje dotyczące serwisu

  • Tytuły stron - prawidłowo wdrożone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec.
  • Konsekwentna nawigacja – wdrożona w całym serwisie.
  • Możliwość pominięcia bloków – zagwarantowana lub w stanie implementacji.
  • Pułapki klawiaturowe - wykluczona lub w stanie implementacji.
  • Nagłówki - prawidłowo wdrożone na stronie głównej oraz podstronach.
  • Listy - prawidłowo użyte w całym serwisie.
  • Formularze (konstrukcja) - prawidłowo zbudowana i opisana wyszukiwarka; kolejne formularze będziemy budować zgodnie z zasadami dostępności..
  • Błędy nawigacji w serwisie - przygotowana jest strona 404.
  • Linki - prawidłowo wdrożone w całym serwisie; brak pustych linków.
  • Linki graficzne - prawidłowo wdrożone w całym serwisie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
  • Nawigacja - spójna i logiczna w całym serwisie.
  • Ruch, animacje, banery - żaden element serwisu nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
  • Skip links - prawidłowo wdrożone lub w trakcie implementacji.
  • Fokus oraz tabindex - prawidłowo wdrożone lub w trakcie implementacji.
  • Kontrast - wymaganie spełnione; w miarę możliwości staramy się także zapewnić alternatywę tekstową dla infografik o charakterze innym niż ilustacyjny w formie treści artykułu.
  • Zgodność ze standardami - usunęliśmy prawie wszystkie błędy składniowe HTML.

* Niektóre udogodnienia nie dotyczą treści osadzonych pochodzących z serwisów zewnętrznych, jak filmy z kanału YouTube.

Urząd Gminy i Miasta

pl. Lotników 1
72-100 Goleniów
tel. 91 46 98 200 lub 222
fax 91 46 98 298
e-mail: ugim@goleniow.pl

Zgodnie z art. 13 ust. 1 RODO informuje się petentów Urzędu Gminy Goleniów, że:

  1. Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie danych osobowych klientów Urzędu jest Burmistrz Gminy Goleniów. Adres Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie: 72-100 Goleniów, pl. Lotników 1, tel. 91 46 98 200, e-mail: ugim@goleniow.pl.
  2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Marta Kachniarz, tel. 91 46 98 293, e-mail: abi@goleniow.pl.
  3. Dane osobowe klientów zbierane i przetwarzane są w celu wykonywania przez Urząd Gminy i Miasta w Goleniowie ustawowych zadań publicznych, określonych min. w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz w innych ustawach branżowych.
  4. Dane osobowe klientów urzędu przetwarzane są w zdecydowanej większości przypadków na podstawie ustaw. Dane mogą być również przetwarzane w celu zawarcia umowy oraz na podstawie zgody wyrażonej przez klienta urzędu.
  5. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  6. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych lub – w przypadku projektów – umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem, a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych. Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
  7. Klienci urzędu mają prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo uzyskania potwierdzenia przetwarzania, możliwość sprostowania i uzupełnienia danych, możliwość usunięcia danych (w nielicznych przypadkach), ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  8. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  9. Klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
  10. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.